Changelog - Alpha testers update 2!


#1

The Timewatch team is happy to share the latest build of the game to you! Build 1.497.63802
is now on the default Steam branch.

We have been silent these last months, busily fixing, improving and adding stuff to the game after the last testing stretch.

We are gearing up for exiting Alpha stage moving towards Beta, if everything goes well.

Happy Timing!

:uk::us:

English

Servers / Matchmaking

  • Servers: “Quick Play” worldwide matchmaking queue
  • Servers: “Custom Match” allows playing with Steam friends who own the game
  • Servers: removed the “Challenge Lobby” feature
  • Rank: Players are now ranked for skill based on a simple ELO

Content

  • Characters: Players can now pick one of six avatars to play as, and customize their appearance.
  • Available characters:
    • Bjarne, Touré, Violet, Jackie, Levka, Justin

Note: Characters have placeholder skins and outfits for now, in the future we will start adding unique outfits for each character.

UI

  • Menus: Overhauled the visuals of all the menus in the game
  • Menus: Added worldwide leaderboards
  • Menus: Added XP & player level metrics
  • Menus: Added character customization screen

Gameplay

  • Gameplay: Added dynamic barricades with enabled physics
  • Gameplay: Added Zoom mechanic (using RMB) & associated focus-fire dynamics for all weapons
  • Gameplay: Dynamic Friend-or-Foe identification for own and enemy clones

:es:

En Español

Servidores / Matchmaking

  • Servidores: “Quick Play” - matchmaking mundial
  • Servidores: “Custom Match” permite jugar con amigos de Steam que tengan el juego sin pasar por matchmaking
  • Servidores: se removió el “Challenge Lobby”
  • Ranking: Los jugadores son rankeados entre sí con un sistema Elo

Contenido

  • Personajes: Los jugadores pueden elegir uno de seis avatares para jugar y customizar su apariencia.
  • Personajes disponibles:
    • Bjarne, Touré, Violet, Jackie, Levka, Justin

Note: Los personajes tienen actualmente skins y estilos temporarios de prueba. En el futuro agregaremos estilos únicos por personaje.

UI

  • Menúes: Se cambió la apariencia de todos los menues del juego
  • Menúes: Se agregaron leaderboards globales por Ranking y Win rate
  • Menúes: Se agregó una métrica de nivel de jugador y XP
  • Menúes: Se agregó la pantalla de selección y customización de personajes

Gameplay

  • Gameplay: Las barricadas amarillas del nivel tienen ahora comportamiento físico
  • Gameplay: Se agregó una mecánica de Focus fire a todas las armas (usando Clic Derecho)
  • Gameplay: No hay mas equipo fijo azul / rojo, ahora el oponente siempre está outlineado en rojo